حریم خصوصی و امنیت
1. آیا اطلاعات ثبت شده خصوصی حفظ می شود؟امنیت چگونه است؟ بله، در بیست استایل تمامی اطلاعات ثبت شده توسط شما بصورت صدرصد خصوصی نگهداری می شود و در اختیار شخص یا اشخاصی قرار نمی گیرد.سرور های بکارگرفته شده در […]
برای همه ی خانم ها داشتن ظاهری مناسب و زیبا از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. پر کاربردترین لباسی که خانم ها در ایران از آن استفاده می کنند مانتو است. مانتوها انواع مختلفی دارند که از نظر پارچه، نوع دوخت، مدل و .. با هم متفاوتند. مانتو در کنار این که نوعی پوشش برای بانوان به شمار می آید می تواند طرز تفکر و شخصیت صاحب آن را نیز نشان دهد پس داشتن مانتوی مناسب و در خور برای بانوان بسیار حائز اهمیت است. پس دانستن انواع پارچه های مانتویی برای هر خانمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
از طرفی به دلیل این که هر خانم ایرانی سالانه چندین مانتو خریداری می کند، بازار فروش مانتو بازاری پر سود محسوب می شود و همین باعث ایجاد رقابتی میان مزون های لباس، کارخانجات نساجی، طراحان پارچه و عمده فروشی ها شده است. در این رقابت هر کس تلاش می کند بهترین طرح خود را پیاده کند تا بتواند گوی سبقت را از رقبای خود برباید.
در کنار این مسئله، به دلیل نفوذ روز افزون فضای مجازی در میان مردم و زندگی هایشان ، هر روزه شاهد فعالیت مزون های فراوانی در تلگرام و اینستاگرام هستیم که با ارائه ی عکس هایی از مانتوها و پارچه های ان در تلاشند تا مشتری بیشتری جذب کنند. اما ممکن است بسیاری از خانم ها در میان این همه تنوع سردرگم شوند و ندانند که کدام نوع مانتو را باید انتخاب کنند.
بانوان ایرانی، سالانه حدود شش عدد مانتو خریداری میکنند. از این موضوع میتوان استنباط کرد که به طور میانگین هر دو ماه یکبار هر بانوی ایرانی اقدام به خرید مانتو میکند.
مصرف بالای مانتو ، سبب ایجاد یک بازار بزرگ رقابتی میان کارخانجات نساجی، طراحان پارچه، عمده فروشی های پارچه و مانتو، مزون ها و ایده پردازان مد و لباس شده که هر کدام با ارایه جنس، طرح و مدلی متفاوت، قصد سبقت گرفتن از دیگری را دارند. البته این امر جنبه دیگری نیز دارد، بازار بزرگ مانتو سبب سردرگمی مصرف کنندگان و حتی تولیدی های پوشاک نیز شده است.
این روزها در فضاهای مختلف مجازی از جمله اینستاگرام، تلگرام و فیسبوک، مزونها عکسهای فراوانی از انواع مختلف مدل های مانتو و پارچه های مانتویی قرار میدهند و با یکدیگر به رقابت میپردازند. کانال های تلگرام مانتوفروشیها و عمدهفروشان پارچه و مانتو نیز در این زمینه فعال هستند. البته بیشک هر کدام از این بخشها برای ماندگاری در بازار رقابت ناگزیر است که هماهنگ با سلایق روز مشتریان پیش رود
هر نوع مانتویی برای محیط و شرایطی خاص تهیه میشود. برای مثال مانتویی که مناسب مجلس عروسی است با مانتوی مخصوص دانشگاه یا محیط اداری، در نوع پارچه، طرح و دوخت آن متفاوت است و شما نیاز دارید تا بر اساس نیاز خود، نوع مانتو را انتخاب کنید.
از این رو مانتوها با توجه به نوع مصرف به انواع اصلی زیر تقسیم می شوند:
با توجه به مدل مانتو، نوع دوخت، پارچه، یقه، طرح پارچه، کاربرد، کشور سازنده، نام برند، رنگ، چاپ پشت مانتو، عدد سال و حتی نام بازیگران، به بعضی از مانتو ها القابی اختصاص یافته است:
مانتو خفاشی، فیس بوک، سنتی، هنری، جلو باز و بسته، نخی، ٢٠١۶، ۲۰۱۷، عبایی، نوشته دار، شیشه ای، بارداری، سمر، ثانی، ویکی، ونیسا، ورزشی، طرح کاشی، لالوند، رسمی، راه راه، ظریفی، اریکا، انگلیسی، روزنامه ای، لی، ترک، گلدار، پشمی، بلوچ، ترمه،کیمونو، فرانسوی – یقه ارشال ایستاده یا گرد و …
پارچه مانتویی میتواند تخت بافت یا به اصطلاح تار و پودی باشد. این نوع پارچه کش نمیآید. همچنین پارچه های کشی مانتویی، در دو نوع موجود هستند: در عرض کش یا کش در یک جهت، تمام کش و یا کشی در دو جهت.
کشی بودن پارچه در بدن نما بودن مانتو نقش بسزایی دارد. مشکل عمده پارچه های کشی مربوط به بعد از شستشو است. پارچه های کشی ممکن است، دچار آبرفت و تنگی مانتو شوند. مزیت اصلی پارچه کشی این است که چروک نمی شود.
هر فردی برای خرید پوشاک، ابتدا آن را لمس میکند. حس لامسه خریدار، نقش مهمی در فرآیند خرید دارد. اگر پارچه مانتو، زیر دست خوبی نداشته باشد، سال ها در ویترین مغازه ها باقی خواهد ماند. لطافت و زبری پارچه مربوط به همین قسمت میشود.
مشغله فراوان افراد در این روزها، سبب میشود که فرصت کمی برای کارهایی همچون اتو کشیدن داشته باشند. افراد در هنگام خرید، ابتدا گوشهای از مانتو را در دست میفشارند تا میزان چروکپذیری پارچه را بسنجند.
یکی از سوالات خریداران عمده پارچه، متراژ هر توپ پارچه برای تعیین مقدار خرید است. متراژ پارچه در مبحث برشکاری و میز برش نیز اهمیت دارد. بیش از ٩٠ درصد پارچههای مانتویی به صورت طاقههای رولی هستند.
پارچههای مانتویی خارجی بر حسب یارد هستند. هر یارد معادل ٩١/۴۴ سانتی متر است. در بازار، اکثر پارچه فروشی ها و عمدهفروشان، هر یارد را ٩٠ سانتیمتر در نظر میگیرند. پارچه های مانتویی ایرانی معمولا ۴٠، ۵٠ و ۶٠ متری هستند. البته اکثر کارخانه های تولیدکننده، تمایل به طاقه پیچی ۵٠ متری دارند. هر رول پارچه مانتویی خارجی نیز ۵٠ یارد است.
کالاها
دسته بندی ها
نظرات کاربران